“Turbo mame” između kuće i posla

Milena predlaže pet koraka za usklađivanje poslovnih zadataka sa obavezama kod kuće:
Prvi korak koji treba da preduzme žena, koja želi da se razvija na profesionalnom planu, je da se rastereti dela obaveza tako što će uključiti partnera u posao oko kuće i dece! Međutim, partner ne mora biti jedini oslonac. Ne treba zaboraviti ni rodbinu koja, takođe, može da pomogne. Tu su babe, dede, tetke,ujaci, stričevi i slično. A kada je rodbina daleko, komšija je uvek blizu, tako da je negovanje dobrih komšijskih odnosa nešto što nijednoj ženi ne bi trebalo da bude teško. A kada se iscrpe svi vidovi besplatne podrške, uvek postoji mogućnost plaćanja usluge čišćenja kuće, kuvanja ili čuvanja dece. Naravno to važi za majke koje to mogu priuštiti, a šta je sa onima koji ne mogu?
Drugi korak je odrediti prioritete i definisati poslovne i privatne obaveze! “Ukoliko detaljno isplaniramo svoje obaveze, kako poslovne tako i privatne – imaćemo veće šanse da ih uskladimo.” – kaže Milena, i navodi da je i privatni život nešto na čemu mora da se radi i da i u njega treba ulagati i volju i energiju. Pitanje je, naravno, da li je imamo? Ali, kako ova mama kaže – “Moramo da je imamo, mi smo turbo-mame!” Njen predlog je da kafu sa prijateljicom označimo kao obaveznu i da, iako će nas sigurno mrzeti da idemo posle napornog dana na poslu i kod kuće, ostanemo istrajni u svojoj odluci i nateramo sebe da odemo. Sigurno će nam biti drago! Znači, baš kao što to činimo sa poslovnim obavezama, moramo planiraiti i reći sebi da moramo da obavljamo i privatne obaveze.
Pažljivo planiranje, dobro raspolaganje vremenom, postavljanje prioriteta i usklađivanje želja sa mogućnostima je pogotovo važno za mame. A privatne planove treba uskladiti i sa planovima ostalih članova u porodici i na taj način negovati harmonične odnose.
Treći korak, nadovezan na drugi: kućne obaveze takođe moramo organizovati tako da nam za odmor i relaksaciju ostane više vremena. Ukoliko je potrebno, nekad pozovemo i bliske prijateljice u pomoć, jer nam je to prava prilika da se ispričamo. Pojedine turbo-mame, ukoliko im to finansije dozvoljavaju, pronađu nekoga ko će umjesto njih moći povremeno da obavlja kućne poslove da bi sebi stvorile više vremena i posvetile se kvalitetnom vremenu provedenom sa decom. Druge, pak, sve to rade same i to ”300 na sat”, pa gledaju da nekako ”uhvate” to kvalitetno provedeno vreme sa decom!
I ovde se javlja nova dilema između usklađivanja posla i porodice. Da li:
- Obezbediti slobodno vreme na račun ambicije ili
- Juriti ka unapređenju, ali imati manje slobodnog vremena.
I naravno, što je gotovo pod obavezno – turbo mame, pri tom, moraju svom poslodavcu dokazati i da porodica nije prepreka profesionalnom obavljanju sopstvenog posla i odbraniti se od najrazličitijih vidova mobinga i diskriminacije. Ali, tu su i predlozi poslodavcima za poboljšanje uslova rada mama kako bi one, kao veoma važan deo aktivnog radnog stanovništva, mogle da iskoriste i razviju sopstveni potencijal. Na poslodavcu je da bude kreativan i privuče mame.
Četvrti korak: Poslovne probleme ostaviti na poslu, a privatne kući!
Iako je u ličnosti turbo-mama privatni i poslovni svet gusto ispreplitan, poslovni i privatni problemi se moraju razdvojiti. Šta to znači? Potrebno je da naučimo da kontrolišemo stres i misli, koliko god je to moguće, tako da posle posla, kada je vreme da se posvetimo porodici, uradimo upravo to – posvetimo joj se!
Stručnjaci savetuju: ” Ukoliko vam je stres problem, nađite način kako da ga se rešite, bavite se sportom, održavajte veći nivo energije koji će vam omogućiti da postignete i sve poslovne i sve privatne obaveze. Bez ove mogućnosti ćete posle posla jedino hteti da legnete u krevet, bez snage da se posvetite i svojim najbližima.” Ima nečeg i u tome! To sve turbo-mama može!!!
Peti korak, važan za zdravlje turbo-mama: odmor. “Povremeno je zaista neophodno da odmorimo malo i da “ne moramo” ništa, već samo ono što želimo. Nekada je neophodno postaviti i granicu i zaista imati slobodan vikend ili otići na odmor. Turbo-mami kojoj to polazi za rukom treba dati orden! A još ako je turbo-mama nezaposlena i ukoliko se ovaj tekst na nju odnosi u smislu usklađivanja obaveza oko kuće i porodice, onda i dodatnu platu!!!
I na kraju ostaje pitanje: može li žena da ima i uspešnu karijeru i sređen porodični život ili, ipak, mora da se odluči za jedno između to dvoje? Zašto se muškarac nikada ne suočava sa ovakvom vrstom dileme?
Koje je vaše mišljenje? Imate li i vi neki predlog ili savet? Podelite ga sa mamama.
Razgovor pokrenula Milena Vesković
(ovaj tekst je prilagođen potrebama sajta, ceo post pogledajte na našoj Facebook stranici u delu Diskusije)






23-2-2011
11:14
Komentar:
Srdačan pozdrav i od mene, tekst je odlično prilagođen sajtu i veoma profesionalno, tako da nemam zamjerki, samo bih pozvala i druge mame da se pridruže diskusiji, ovdje ili pak na Facebook stranici i podijele sa nama i svoje mišljenje u vezi ove teme!
25-2-2011
12:21
Komentar:
Cao, Milena. Tekst je super i definitivno te navodi na razmisljanje o tome kako uskladiti posao i porodicu. Ja imam cerkicu od 16 meseci i skoro sam pocela ponovo da radim. U pocetku mi je bilo mnogo tesko da sve uskladim,ali kako dani prolaze sve je bolje i bolje..treba odrediti prioritete i mnogo je tesko za zenu da postigne i jedno i drugo,ali verujem da moze, uz primenu svih ovih primera koje si dala…
Zasto muskarci nemaju takvih dilema? Zato sto jeu nasoj zemlji jos uvek jaka tradicija vaspitanja u kojem su zene te koje se brinu o deci,a muskarci ako uskoce,super…ja se sa tim naravno ne slazem,ali to treba iskoreniti pa cak i mlade mame kao sto smo ti i ja, ako imaju sinove, trebalo bi da ih nauce pravim vrednostima…i moj savet zenama: NIKAD NE DOZVOLITE SEBI DA KAZETE MUSKARCU, NEKA TO CU JA,AKO NIJE URADIO NESTO KAO STO VI ZELITE. TO JE NJIHOV NACIN DA PREBACE I TU OBAVEZU NA VAS. POKUSAJTE DA ISKULIRATE OTKACENU ZAVESU, POKVARENU SLAVINU I TD…I SACEKAJTE DA VAS DRAGI TO URADI,PA GA ONDA NARAVNO POHVALITE
25-2-2011
12:26
Komentar:
Ah da, pored posla i deteta ,trebalo bi da odrzite i strast u braku, zar ne? moj savet za to je sledeci: dete pod obavezno u krevet do 21h da biste vas muz i vi imali vremena i za sebe i za vas, i definitvno peti korak-sami za vikend na primer :)
moj muz i ja nemamo nikoga ovde da nam pomaze oko deteta, tako da nemamo taj vikend kad cerku posaljemo kod babe i dede, poludeli bismo…verujte mi mnogo znaci!!!
27-2-2011
19:44
Komentar:
Zanima me Vas stav za turbo mamu koja je razvedena ima dvoje dece a obaveze su iste i nema ,,bracnog druga,, na kome ne moze da se podupre .Baba , deda, tetka , strina itd nekad nisu voljni da pomognu i sto onda .Ovo sto predlazete je u idealnim uslovima a sve drugo je stvarnost pozdrav
28-2-2011
17:19
Komentar:
TURBO MAME??? “To sve turbo-mama može???”
Pomozi Bože!
Zašto pumpate mozgove inače preopterećenim majkama ovakvim tipskim tekstovima koji forsiraju potrebu da se favorizuje sve drugo nauštrb vremena provedenog sa detetom? Znate li posledice zapostavljanja dece i detetovih potreba? … da bi se majka posvećeno i odgovorno bavila “karijerom” 9 do 17h (kojom karijerom, kad je u Srbijici 80% žena na minimalno plaćenim pozicijama, a ostale su uslovljene da ne radjaju dok im poslodavac to ne odobri?), sportom i rekreacijom 17:30 – 19, potom ispila kafu sa prijateljicama i komšinicama 19:30 – 21… potrebno je da joj babe i dede ili komšiluk u medjuvremenu 1-2 puta nahrane decu, pa da ih uspavaju, jer se majka “kvalitetno bavi” SOPSTVENIM ŽIVOTOM kao da nema decu.
Ok, reći ćete da se dva puta nedeljno može baviti rekreacijom, jednom nedeljno piti kafu, jednom “dići sve četiri u vis jer joj se nešto po kući ne radi”… To je u vašim očima slika porodice u kojoj biste VI kao Dete ŽELELI da rastete? To je rasulo.
Period odgajanja dece je najlepši i sigurna sam da svaka majka može individualno čak savršeno da proceni svoje prioritete. Za mene nema veće sreće od šetnje sa ćerkom, ili odlaska u dečije pozorište – ne bih tu blagodet menjala ni za kakvo “prioritetno” ispijanje kafe sa prijateljicom.
Baba, deda, tetka, strina imaju svoj život i svoje obaveze, takodje i sopstvenu potrebu da ispijaju kafu sa nekim, da dignu sve 4 u vis, da obavljaju svoje kućne i ostale obaveze… A vi drage moje ste sa svojim partnerom donele odluku da formirate porodicu i cenu toga ne treba da plaća ničija rodbina. Neka se uključe kada žele i koliko žele. Ali ne da budu vikend roditelji VAŠOJ deci.
Izvinjenje razvedenoj majci – moji roditelji su razvedeni i znam kakva je muka samostalna briga majke o deci. Treba da zna svaka razvedena mama – TA DECA su posebna jer izrastaju u čudesno razumna i sposobna bića.
Dakle, ovo je još jedan u nizu tekstova iz serije “pali sa Marsa”. Imaju li autori ovih tekstova kontakt sa živim svetom i razgovaraju li sa svojim prijateljicama, ili samo isprazno teoretišu?
Vijanje komšiluka da vam čuva decu? Slanje dece na vikend kod babe i dede – to da biste VI LIČNO imali neko “kvalitetno provedeno vreme” u ispijanju kafa? Za moj ukus ovo je niz gluposti.
24-9-2011
00:09
Komentar:
SVE POHVALE OVOM TEKSTU,TAKO JE MAMA,BRAVO!!!!!!!!!POZDRAV OD MAJKE SESNAESTO MESECNOG DECAKA!!!!!!
6-11-2011
22:20
Komentar:
Bravo za Jasminu, svaka cast. Pametno ste sve rekli, narocito ovaj deo za rodbinu.
28-2-2011
18:10
Komentar:
Drage mame,
evo i ja se pridruzujem ovoj burnoj diskusiji. Imam dete od 5 godina, vrlo zahtevnu devojcicu (da ne kazem maaaalo razmazenu) i svakodnevno se borim sa ovim problemima koje pominjete. Sve vas razumem i mislim da svaka ima pravo za sebe, uostalom svako odlucuje o svom zivotu i svojoj porodici.
Ja sam prve dve godine provela kuci, a onda sam se vratila na posao jer prosto nisam vise mogla samo sa detetom po ceo dan i gu-gu i ga-ga i sve ostalo. Imam 29 godina i mozda sam i mlada usla u sve to, nisam sebi dala ni dovoljno vremena da isplaniram porodicu. Svi su navaljivali ajde ajde itd…cuvace baka dete, babi i dedi treba unuce, dosadno nam je itd. I eto dobili su unuce, i sad ga ja rado ostavljam sa njima jer mi treba vazduha, vremena i prostora i za sve druge ljude u mom zivotu, a rezultat nije los po dete, naprotiv ono je presrecno jer su i svi oko nas presrecni, imamo puno prijatelja i rodbine i druge dece. Sreca pa ona voli da ide samnom kad bas nemam gde da je ostavim i ja je dodatno motivisem (sto mislim da je lakse sa devojcicama) i bude nam super.
Na kraju krajeva, ni ja kao mala nisam bas obozavala da budem samo sa mamom i tatom, vise sa drugarima, sestrama, u nasim “akcijama”, pa zar ne? Tako da se ja slazem sa mislju da mama treba i MORA da posveti vreme i sebi i da radi i na svojoj sreci jer srecne mame imaju i srecnu decu!
p.s. Kad sam prvo procitala ovo turbo-mama pomislila sam na neke turbo pevaljke ;) ali Milena je u pravu da smo stvarno u desetoj brzini za sve. Ja sam isla i kod psihologa i stvarno mi je pomoglo da zbacim sa sebe krivicu za sve sto ne valja, da stavljam pritisak na sebe itd. I mi smo sad stvarno super (mislim mi a ne kuca, ona nije najcistija ali sta je tu je). A za komentar Milice M bravo! Slazem se skroz za ove tehnike da treba pustiti muzu da uradi nesto i pohvaliti ga :)
28-2-2011
19:11
Komentar:
A da, zaboravila sam i odgovor za Mimu, razvedenu majku. Ne znam zasto vas Jasmina izuzima i kao da sazaljeva. Iskreno ja znam neke mame kojima bi bilo bolje da su razvedene ali nikako da to odluce a imam i sestru koja je razvedena i presrecna, zivi sa cerkom koja sad ima vec 14 godina i super se slazu, odlicno su uskladjene i u mnogim stvarima su mi uzor. Ujutru sestra vozi malu u skolu, ide na posao, mala ide sa drugarima nazad do kuce i sama je svega sat vremena do dva dok ne dodje sestra, a onda uvece se cesto nalazimo, kod njih ili nas itd. Vikendom mala ide kod babe i to bas i voli, obozava da bude sa drustvom a sestra ima vremena za sebe i eto. Nadam se da eto bar neki pozitivan primer znaci kao podrska. Puno srece svima.
6-5-2012
13:10
Komentar:
nije stvar o sazaljevanju vec u razumevanju!!!!!!
2-3-2011
16:28
Komentar:
Ne slazem se da ovde bilo ko pumpa mozgove inace preopterecenim mamama..samo je pitanje percepcije..kad neko kaze da mislite na svoju karijeru, ne odnosi se to uvek na polozaj direktorke ili sl i posao koji se odnosi na 12 h umesto obaveznih 8h!!…ja sam obican radnik u firmi ali mislim na svoju karijeru u tom smislu, da odrzim taj posao jer ga volim, da uopste idem na posao i da se krecem u drustvu sa kojim mogu da popricam i o nekim drugim stvarima, sem o deci…na taj nacin cu valjda i svoje dete nauciti necemu. Zasto da dete ne provede vikend kod babe i dede???? Nisu oni stvoreni da bi nama cuvali decu,ali ne zaboravite i da oni uzivaju sa svojim unucicima i da vole da provode bar poneki vikend sa njima-niko ne prica o svakom vikendu-hvala Bogu da ja zelim da provodim vreme sa svojom cerkom vikendom jer jedino tad i imamo pravo vreme.
Ako smo dobile decu ne znaci da ne treba vise da se druzimo? opet ovde niko ne prica o ispijanju kafe svakog dana,vec kad se organizujete,kad stignete..samo ne treba to zapostaviti…
Vezbanje? vasoj deci ste potrebni zdravi i pravi,zar ne? vezbanje je vazan deo toga,bar ja tako mislim…ja vezbam svako vece 15 min nakon sto uspavam cerkicu..verujte dovoljno je da se ja osecam bolje i da poboljsam svoje zdravlje
Mimi ,mogu samo da zamislim koliko ti je tesko. Jedino sto mogu da ti kazem je da probas da se organizujes sa decom najbolje sto mozes, pa kad budu mogli i sami da vode racuna o sebi, bar na neki nacin, bice ti lakse…ali ne posustaj!!!
4-4-2011
10:14
Komentar:
mama sam dvoje dece, od tri i godinu ipo.Radim svakodnevno osam sati i dva sam u putu, odsutna sam deset sati dnevno.jedva cekam da ih vidim i posvetim im se pa vreme za sebe nadjem posle devet uvece…tada vezbam u teretani cetiri puta nedeljno, posle toga nadjem vremena za kucu ili rano izjutra.Mnogo mi je bilo tesko da prihvatim toliko obaveza i vidim se sa prijateljima jednom mesecno.Medjutim…resenje sam nasla na drugi nacin…
Ne druzim se vise sa prijateljima od ranije vec se druzim sa mamama u parkicu.
Vezbam sa prijateljicama tako da jednim udarcem ubijem dve muve…hahah
Babe i dede upadnu kad njima to odgovara jer i oni imaju svoje zivote.
Kucne poslove obavljam u skracenoj verziji. Masine peru ves i sudove, a peglam samo ono sto moram…lepo ispravim ves po vadjenju iz masine rukom, okacim..i bude skoro kao da je ispeglan…suprug i ja ne kupujemo stvari koje je neophodno peglati…
Rucak poverim bakama kako ne bih bila mama kulinar vec mama koja svoje vreme maksimalno provodi sa decom. U spremanje vecere ukljucim cesto i decu a vikendom setamo ili se druzim sa decom!!!
Pozdrav svim mamama ovoga sveta!
BITI RODITELJ JE NAJZAHTEVNIJI A NAJLEPSI POSAO U ZIVOTU
21-4-2011
12:52
Komentar:
imam kcerkicu od dvije i po godine,i radim povremeno,tako da imam problem…ne isplati mi se da placam obdaniste a opet nema mi je ko cuvati kad sam odsutna.razmisljala sam da je ostavljam u igraonicama,samo ne znam da li oni to praktikuju…a to bi mi bila najbolja opcija.zeljela bih da mi date prijedlog gdje mi je najbolje da je ostavljam.zivim na ilidzi pa bi mi odgovaralo tu…inace moja kcerkica je puno vezana za mene,tako da je malo prplašena kad ja idem od nje…da li bi mi bilo pametno da je ostavljam kod teta u igraonicama???
26-5-2011
09:58
Komentar:
Drage mame,citam Vase izjave i razmisljam sta je najbolje za decu,za nas i kako svima ugoditi.Jedino sto bih mogla da Vam kazem je da ako vec radite trebate da znate zbog cega radite i da li se to isplati,da li mozete novcem koji zaradite da “kupite” pomoc kako bi Vama ostalo sto vise vremena za dete i muza?Mislim na to da neko umesto Vas opegla,skuva,sredi kucu.Ako to nemozete da priustite,sedite kod kuce i uzivajte sa svojom porodicom.Nemojte me pogresno shvatiti ali previse obaveza je nametnuto nama zenama,radi ceo dan,peri,peglaj.cisti,kuvaj,budi raspolozena,izgledaj lepo,ugosti ljude koji dodju, itd.Posledica svega toga je iscrpljenost,nervoza,i naravno sve to utice na kvalitet braka,pa ostavlja posledice na decu i tako,zbog toga sto hocemo da budemo zaposlene,dobre majke i dobre domacice na kraju za sav trud dobijemo porodicu u rasulu.Drage mame moj savet je da brigu o finasijama prepustite muzevima,jer im je to JEDINA briga,a vi se posvetite sebi i porodici,i uzivajte!
7-10-2011
13:27
Komentar:
Radim sve sama. Idem na posao i idem na kafu i kod prijatelje i u park sa sinom i sa muzem u kino..nije to tako tesko, vec treba napraviti dobar raspored i sve je moguce..dogovorim kafu onda kad moj muz moze da cuva sina, u park naravno idemo zajedno, idemo u kino ili teatar kada on zaspi i cuva ga moja sestra ili baka tako da organizacija je sve sto vam treba i sve mozete da postignete
14-10-2011
08:28
Komentar:
BAŠ zabavno!!!
Svaka majka koja se ovde izjasnila kako “SVE radi SAMA” se oslanja na kuvanje majke, ili sestrino čuvanje deteta, na svekrvu, bebi siterku… Čitate li vi sopstvene redove? TO nije “SVE radim SAMA”.
“Sve sama” je – partner i vi. Niko drugi. A moj suprug radi do 17, nije kod kuće pre 18, decu spremamo na spavanje u 20, ta 2 sata ću sigurno najradije provesti sa njima. A ostalim danima su u vrtiću – u najboljem slučaju svake druge nedelje kada nisu bolesne. Ne pada mi na pamet da tražim posao i propuštam da učestvujem u njihovom odrastanju za bednih 20 000 do 30 000, i sumnjivo povlačenje iz meseca u mesec na “Prijavićemo vas od 1. narednog meseca”. I što neko gore reče “Za koji novac da propustim to?”
Neće mi decu vaspitavati babe, dede, sestre, komšinice, bebi siterke… posvetiću ovo životno doba više njima jer jesu najvažniji. Pored toga radim od kuće, svaki posao koji mogu i zaradjujem približno koliko bih zaradjivala kod nekog prosečnog poslodavca.
6-11-2011
18:48
Komentar:
E,pa drage mame,ja Vam svima hocu reci da apsolutno sve radim sama bez trunke pomoci.
Majka sam troje divnih andjela- najstarija cerka ima nepunih 9, sin skoro 7, a najmladja mezimica skoro 4.
Suprug radi u drugom gradu i dolazi samo vikendom.Njegovi roditelji su na selu i provedu tri meseca godisnje sa nama , a moji su ovde,u gradu,ali zatrpani sopstvenim obavezama.
Radim u osnovnoj skoli i imam srecu sto radim pre podne.Nakon toga, skoro svakog dana imamo obaveze tipa-engleski, treninzi i slicno.Non stop sam u autu i non stop su moji andeli samnom.
Iskreno stizem sve.Desava se nekad da mi kuca bas i ne blista,ali za sve ima leka!
I sto je najbitnije- ne zalim se i ni od koga ne ocekujem pomoc!A meni se vraca-ljubavlju mojih malisana!!!
7-11-2011
09:32
Komentar:
Svaka cast, Jelena.
Imate li mozda ideju koji procenat zaposlenih zena danas RADI PREPODNE, bez radnih subota i nedelja???
11-11-2011
01:23
Komentar:
Ja sam zavrsila matematiku i radim kao nastavnik matematike.Stalno radim pre podne u jednoj skoli. Bilo je tesko da se izborim da radim stalno pre podne, ali sam uspela .Devojcica mi ima 2 i po godine i kad je bolesna cuva je moja mama. Muz mi radi daleko i dodje samo za vikend i to ne svaki vikend. Ja srecom imam i raspuste…Ucim engleski i programiranje. Zadnjih 8 godina sam promenila 4 firme i 8 skola. To je danas realnost. Ne nameravam da ostanem ovde ceo zivot,vec kad mi moja devojcoca bude starija da se bavim necim drugim. Dotle ucim: WPF, Silverlight, Visual C#, NET tehnologije,javu,… engleski znam solidno i nemacki bih htela da naucim bolje. Ja cesto kuvam vikendom,pa hranu zamrznem , a curica mi inace ruca u vrticu. Kad dodje napravim joj nekad nesto na brzinu. Ponekad mi dodju mama i sestra da mi pomognu, ali imaju i one svoje obaveze. I muz mi isto pomaze vikendom oko spremanja. Radila bih i vise , ali mislim da je sad pametnije da se posvetim mom detetu,a privatne casove matematike, programiranje, prevodjenje sa eng./na eng. i ostalo da ostavim za kasnije.
11-11-2011
13:52
Komentar:
Ja i suprug zivimo sami, nema baka, tetaka i ostalih. Kombinujemo se, on radi pre podne, ja posle podne, pa se cesto smenjujemo skoro na vratima. Imamo cetvoromesecnu bebu. Tata mu posvecuje vremena koliko i ja, a i kucne obaveze delimo, nije mu tesko ni da pegla, ni da usisava ni da pere sudove kada ja ne stignem, sve delimo. Drago mi je da ima onih koji kazu da im je 20000 ili 30000 hiljada sica za koju nece da se bore, ali da bi mojom bebi obezbedila sta joj treba ja radim i za manje. Sreca te joj hranu ne kupujem, nego izmuzem, ostavim u frizider pa mu tata da da jede kad je gladan. Ako mozete organizujte se sa svojim partnerom, zajedno sve, pa posle mozete zajedno i da se igrate sa decom ili da dignete sve 4, ili da posvetite jedno drugom. Jeste da nam kuca nije uvek u najsjajnijem izdanju, ali uvek ima sta da se pojede, cist ves i bebine stvari popeglane, a nase kad stignemo ili po potrebi. Nisu prozori prani svakih 15 dana ili tako nesto detaljno, ali bitno mi je da mi imamo kvalitetan brak i kvalitetno vreme sa detetom. a ne zapostavljamo ni prijatelje. Znaci, muzeve pred sebe ili pored sebe i glave gore.
21-12-2012
02:31
Komentar:
Bože žene dobro je poznato da 90 % zaposlenih majki u Srbiji radi do 17h. Preostalih 10% nema potrebe da nam objašnjava kako “sve postiže” – jednostavno imaju čitav dan pred sobom.
28-12-2012
22:21
Komentar:
Kao i mnoge zene ovde patim sto nisam vise sa detetom zbog posla, ali razmisljam i o tome sta ce biti samnom kada oni porastu i sve im manje bude bilo potrebna mama koja visi na vesalici, vreba iza svakog coska…kojoj su jedina preokupacija deca, pa kasnije odrasla deca…koja zele svoju privatnost, slobodu a jednog dana i svoj zivot. Tako da mama koja ovde vrlo agresivno nameca svoje misljenje o tome kako se vise ne treba druziti ili raditi za malu platu…neka razmisli ponovo! Mame koje kako deca rastu ne povrate ‘svoj’ zivot…prijatelje…posao/karijeru…ostaju sa viskom slobodnog vremena da bitisu u vakumu razgovora sa komsinicama o stoljnjacima, kuvanju, cvecu…i da sutra dan dosadjuju i sopstvenoj deci majcinskim savetima koje niko ne trazi! Svaka mama mora da nadje svoj nacin da bude tu ali i da nestane kada treba, jer potrebe deteta se menjaju u zavisnosti od uzrasta. Istina je da nam nije lako :)
29-12-2012
07:28
Komentar:
@MS, sve se menja pa i potrebe dece a upravo majka koja je prisutna najbolje prepoznaje signale dok ona koja oduvek misli na sebe, “svoj život/prijatelje/karijeru” može da potraži savet vaspitačice/bebisisterke/komšinice ili babe koja joj čuva decu. Detinjstvo je dragoceno doba za svako ljudsko biće, ali svaka mama će se organizovati kako želi i u skladu sa mogućnostima.
26-3-2013
13:39
Komentar:
O Boze! Koliko smo postali ljudi krajnosti. Nije sporno da autor teksta daje opis situacije u idealnim uslovima, koje, ruku na srce, i nema bas mnogo u stvarnosti. Ali, to i ‘ajde da progutam- nema veze, daj da procitam kako bi bilo kad bi bilo..:)
ALI- veca mi je tuga kada procitam komentare pojedini mama ispod teksta, a narocito kada pomislim da se radi o izuzetno mladim zenama u 21 veku!
Aman Jasmina!!! Ne razumem recenicu :”A vi drage moje ste sa svojim partnerom donele odluku da formirate porodicu i cenu toga ne treba da plaća ničija rodbina.” Kakvi vikend roditelji, koje opterecivanje drugih, koje izbegavanje roditeljskih duznosti??? Ne vidim nista, ALI BAS NISTA lose u tome da moja mama uzme dete po neki vikend, ili neki dan, ili neku noc, a ja za to vreme da ne radim BAS NISTA ili opet da radim BAS SVASTA!!! Pa vidi ovako, i ja sam trckarala po komsiluku (doduse, ja sam dete iz provincije, kontam u Beogradu toga bas i nema), jela po tudjim kucama ponekad, cak i popodne spavkala sa svojim drustvom kod njih kuci- i nisam se osecala zaposatvljeno i moja mama nije bila, a nije ni sada sebicna kucka. Draga moja, ja sam bila srecna! I sada sam…Data mi je prilika da svoj svet, svoja iskustva formiram sa mnogo ljudi oko mene (a ne samo sa mamom i tatom), data mi je prilika da dane i dane ostavim na selu, okruzena zivotinjama i zdravom hranom (sto ne bi bilo moguce da smo cekali mamu i tatu koji su, kao i ja sada, rintali na poslu po ceo dan, i godine proveli gledajuci kako im propadaju dani godisnjeg odmora).
Kazes:”Za mene nema veće sreće od šetnje sa ćerkom, ili odlaska u dečije pozorište – ne bih tu blagodet menjala ni za kakvo “prioritetno” ispijanje kafe sa prijateljicom”. STRAVA! To si ti, tebe to jedino ispunjava- to zeno i radi! Ali pokusaj drugacije (ne losije!!) mame od tebe da razumes. Ima nas kojima itekako prija kafa sa drugaricama, ima nas koje vole i pozorista za odrasle, ima nas koje vape za seminarima, seksom za muzem i jos gomilom stvari koje, de facto, ne mozemo da radimo ukoliko smo 24h, 7 dana u nedelji,365 dana u godini sa detetom. NA KRAJU, ima nas koje smo se skolovale, koje smo “jurile diplome” jer smo zelele da sticemo znanja, ali i da nikada ne prestanemo da ih usavrsavamo. Naposletku, ima nas koje sem da budu mame, zele da budu jednako dobre i supruge, i cerke, i sestre, i unuke, ali i komsinice i drugarice…I batalom vise pricu po fazonu- dobile smo decu, aj cao zivote- od sada sam samo majka i ne micem od i bez detata. A da volim moju Lenu najvise na svetu- treba li o tome uopste i da diskutujem?!
26-3-2013
13:48
Komentar:
Uh..Tek sam sada videla drugi komentar Jasmine, sa opisom cime se bavi Sedi kuci i bavi se decom- nece za “bednih 30000 ” da sljaka. Ma da! Samo opustencija..U sekundama dokolice svrati ovde pa malo pametuje zenama koje rade za tih bednih 30000+ sve one aktivnosti koje i draga nam Jasmin ima. Uposli se da osetis sav umor ovog sveta+ stres kada je dete bolesno, a ne smes da mrdnes sa posla ( a bednih 30 iljada ti treba ko za lek)- pa da vidis kako ces da se radujes kad ti je dete zdravo i jos ima neko da ti ga pricuva, a ti mozak na otavu.
26-3-2013
20:50
Komentar:
Slazem se sa Marom! U potpunosti! Isto sam odrastala kao i ona,po komsiluku i kod bake i deke i bila srecna i zadovoljna.Zivimo u zemlji Srbiji i suvisno je pricati kako se zivi i koliko se radi a koliko placa za to!
Ja sam samohrana majka i neophodna mi je sva moguca pomoc i imam je! Moja mama cuva bebu a ja i izadjem uvece i preko dana i kada god treba i koliko god treba. Ne trebe zbog bebe/deteta zapostaviti sebe i moze se sve postici! I prekopotrebno mi je MOJE vreme jer smo tada svi srecniji! I beba i ja i svi oko mene!
26-3-2013
22:34
Komentar:
Pa to je razmsljanje tipicne dokone domacice.Ne znam sto se cudite.Njoj je samo kuca vazna muz i dete,a najveca preokupacija je sta danas kuvati za rucak i ko je ispao sa Farme.Grozim se takvih ljudi koji misle da kada dodje dete zivot se zavrsava i postaju robovi kuce i deteta
29-3-2013
15:37
Komentar:
Potpisujem! AMIN
30-3-2013
19:37
Komentar:
Nemam nista protiv ostavljanja deteta bakama i ostaloj rodbini, cak mislim da je to zdravo za decu, ali na zalost nisu ni sve bake rade da pomognu toliko, a neke ni ne mogu. Realno, sa detetom ima posla uvek u kuci, i uvek se vrtis u krug, a nikad sve da je skroz sredjeno. U mom slucaju muz puno radi i ne moze puno da uskoci, baka ne nudi pomoc, ali prihvati jednom nedeljno cuvanje. Ja sam po ceo dan sa detetom, a protivnik sam prekomernog gledanja crtaca pa se dan svodi na posao i kvalitetno provedeno vreme sa detetom uz spremanje kuce, koja kao sto rekoh, nekako nikad nije spremna skroz. U 21:30 tek stizem na red, treba bi najmanje pola sata za licnu higijenu, bavim se i nekom prodajom preko neta pa to isto tad obavim i vec sam iscedjena za sve drugo, a htela bih da se usavrsavam u svojoj struci kako bih nasla bolji posao. Ali kaaad? Jos stize i nova bebica :)..Tatica puno radi, a malo vajde…sve se nadamo da ce da “krene” njegov biznis i isplati se sav dosadasnji trud i ulaganje. A za to vreme, mama radi, cisti, sprema, vaspitava. Detence je toliko naviklo sa mamom da tata i kad moze, “ne moze” da pomogne jer je samo mama dobra. Sve bi to bilo ok jer su mi deca najbitnija i ne smatram ni jedan minut izgubljenim kad sam pored njih, ali samo da imamo sigurne i dobre poslove…ovako vecito misli kako obezbediti i tu sigurnost i griza savest sto se ne stize nista na tom polju! Pozdrav svima! (Svakog razumem jer kao sto su deca sva razlicita, tako smo i mi razliciti i zivimo u razlicitim okolnostima…nije svejedno da li si majka sa muzem koji je kod kuce vec u 16h i pomaze, a pomazu i bake, a i pare nisu problem ili si majka koja nema sve ovo…ili si mozda majka koja to nema, ali ti je ok da je dete 3 sata pred tv-om i jede slatkise i grickalice…)